Never ending story

Har egentligen inte tid att skriva ngt här men får skynda mig lite. Sitter just nu i tentaplugget och feberfrossa som kommer och går oftare än regnet faller här i "den blöta staden". Det jag vill få ur mig är bara egentligen två never ending stories. Den första är den stackars resursarbetaren som går här utanför mitt fönster och spolar rent på en uteservering.. Han har gjort det i två veckor nu och han har kommit ungefär 10 meter.. Tyvärr kommer ju den änden där han började hinna bli lika smuttsig igen när han är klar med den andra sidan.. Men jaja tur att dom har ngt att göra om dagarna iaf..

Den andra never ending storyn är en del i mitt ifrågasättande om vissa monopolföretag här i Svedala. Idag är det SJ som ska få sig en känga.
Har det lilla problemet att jag måste resa en del under jultiden och tänkte kolla upp vilka möjligheter det fanns för mig att ta mig hem på bästa möjliga tid. Jag kollade lite olika datum men tyvärr finns det bara EN resa om dagen för min del om jag ska komma hem till Eastcost.. Det är den lilla svängen enligt nedan.



Hoppas att det syns vilken liten sväng jag får ta.. Annars skriver jag en liten resum´e

05.10 börjar resan från Borås till Herrjunga
05.48 Herrjunga till Stockholm Central
09.20 Stockholm City till Nynäshamn
11.05 Nynäshamn till Visby
17.05 Visby till Oskarshamn.
Jag är alltså hemma vid 20.00 bara nästan 15 timmar efter att resan startat.. Och folk undrar varför inte fler företagshöjdare reser med SJ...

Nåja.. ha det!

Kommentarer
Postat av: Gustaf

annars kanske du kan hyra en cykel i Herrljunga eller så.. skulle kunna tänka mig att tiden blir densamma.... det är ett tragiskt monopolistiskt samhälle.. o ändå finns dom som förespråkar socialdemokrati, jag menar monopolsamhällen ;)

Postat av: Dilan

hej hej!

Ska vi äta kakor tillsammans?



/ www.mramin.blogg.se

2008-10-28 @ 15:46:43
URL: http://mramin.blogg.se/
Postat av: Gustaf

du kan det här med musik du.. jag toklyssnar dygnet runt!!!!

2008-10-30 @ 19:45:10
URL: http://gjutterdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback