Då var det höst igen

Ja nu ska alltså hösten vara i antågande och då måste man ju fira det med att komma och sätta sig här vid bloggbordet igen. Det var sannerligen ett tag sedan man skrev ngt här så om jag skulle göra en sumering av allt som hänt sedan dess så skulle jag behöva en diktafon för att inte nöta ner mina fingrar till knogarna..

Om jag bara ska nämna det som hastigast så har det ju varit sommar. Började med EM där Sverige ändå gör en ok insats. Sedan var det massor och åter massor av stekeri på donken innan OS började. Man skulle ju vilja såga i ren Karlssonanda (inte jag utan han på svt) men jag tycker inte att man bör göra det. Som folket säger så hade vi en jäkla tur som tog 3 "riktiga" guld i några stora grenar.. Men om man ska vara ärlig så har Sverige inte rätt medel att sätta emot de stora länderna. Så vi får göra som vi gör i vintertid.. Satsa på en sport som dom andra inte riktigt bryr sig om så att vi får glänsa lite.. (Läs Sprint och delvis Innebandy)

Sommaren avslutades med en underbar resa till Turkiet med tösen med mycket sol och värme! Lite mycket tyskar kanske men man verkar inte komma ifårn dom vart man än gömmer sig.. Jag kan ge mig f-n på att det sitter en tysk barnfamilj och för oväsen kring sig på månen också! Det är därför ingen varit där på så länge.

Om man ska se lite vad som hänt nu på sista tiden så bör man ju ta upp det Amerikanske presidentvalet.. Alltså det är ju så jäkla snurrigt hela cirkusen så att ingen kan ju hänga med vad som egentligen händer.. Finns det ens någon som kan kontrollera att det är någon demokrati bakom det hela? Och sen så förstår man ju varför de låter presidenten sitta kvar så länge som möjligt för att slippa allt det här..

På idrottsfronten måste jag ju ta upp ryssen Ivan Uchov. Killen som hoppade full i höjdhoppet i Lausanne här om dagen. Här kan man antingen ställa sig på sidan att det är förkastligt att han visar sig så i tv när massor av människor tittat och ungarna får en dålig bild av en förebild de kan tänkas ha och så.. Men om man ser det ur det lite mer komiska synsättet att han skulle kanske inte direkt ha så mycket med slutsegern att göra ändå så spelar det ju ingen roll.. Om man ändå ska förlora så kan man ju ändå förlora med stil. Och det tycker jag verkligen att han gjorde. Vem kommer komma ihåg han som kom näst sist den tävlingen? Ingen. Men Ivan Uchov fick iaf rubriker över hela världen och det tycker jag är en seger i sig. Jag vet fortfarande inte vem som vann tävlingen.

Snart drar Elitserien igång också. Ska bli grymt kul! Det blir ett svårt år som regerande mästare och försäsongen har ju lämnat lite mer att önska. Men inget lag har vunnit en elitserie på försäsongen heller..det var sådant som Leksand sysslade med på den tiden då det begav sig att de spelade i Elitserien.

Nu ska jag ta tag i livet lite igen. Förhoppningsvis tar det inte 3 månader innan jag sitter här igen.

Rock on!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback