Våren har kommit till Borås

Det var säkert en dag som denna som Galenskaparna kom på refrängen till låten "Borås, Borås!" Staden vimmlar väl inte i charm och den där runda saken på himlen som man får ont i ögonen av att kolla på har ju lyst med sin fråvaro ganska ofta här om man säger så. Men inte idag! Idag är det soligt och ganska varmt. Tror att det var varmare igår men det var då det. Hör ust i skrivande stund Fiskmåsar utanför fönstret blandat med en massa andra, betydligt vackrare, fågelsång. Är en SKÖN känsla när våren kommer såhär. Gruset börjar borstas bort från trotoarer och vägar, däcken byts på bilarna, Cafeerna är fulla med folk ute men inne är det helt tomt. Alla vill vara ute i solen, ta en glass och bara njuta. Man skjuter alla sina problem åt sidan för en liten stund för nu kommer våren på besök och man vet aldrig när den kommer igen. Det är en underbar känsla!

Mina bekymmer som jag skuter åt sidan för närvarande är främst "The never ending story" (aka C-uppsatsen). Juridiken som jag läser nu (både Juridisk översiktskurs och Arbetsrätt) känns hur skönt som helst! Jag skulle kunna läsa det dubbla i det, alltså 300% då jag läser 150 % nu. Sjukt rolig lärare, intressant, kunnig och någon som brinner för sin sak. Sådana lärare vimlar det inte av här i Borås, BOORÅÅÅÅS.. Hade varit förträffligt om The never ending story hade varit klar nu också.. Då hade det bara varit en njutning på målrakan. Nu är det en njutning men med smak av pina.. Lite som att ta den sista drinken 5 min innan de stänger, riktigt gött nu men imorn kommer det bli värre.

Nej nu ska jag inte svamla iväg mer än nödvändigt i mina studiers värld utan gå ut och sätta mig på balkongen och få en rumpa som kommer se ut som världens största kassler. Sedan i eftermiddag ska vi kanske ner på stadens gator och torg och kika lite. Då kanske det rent av blir GLASSPREMIÄR!? Är sjukligt sugen på en mjukglass... Eller en Magnum... Eller kanske en annan strutglass.. Kanske finns några nyförvärv som bör testas? Njaa.. har för mig att de hade Mjukglasstrut med "Dajm-strössel" förra året.. Det är inte Borgholms-klass på glassen men den går inte av för hackor för det!


Bilden hittad på google.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback